2012. június 28., csütörtök

Idézetes kép



A munka menete a következő volt:
Idézetet begépeltem egy szövegszerkesztőbe. Betűtípust, nagyságot beállítottam. Ekkor még nem volt jó, mert a félkövért is rá kellett tenni, mivel nagyon vékony lett volna a felirat. A kész mintát kinyomtattam egy lapra, melynek a hátulját lefújtam kontakt ragasztóval. Így ragadt fel a fára. 
A lyukakat kifúrtam, de sajnos ekkor a kontakt ragasztó elkezdte elengedni a papírt. Nem értem miért, mert idáig szuper volt... A megoldás az lett, hogy 5cm-es celluxal bevontam az egészet. Kezdődhetett a vágás. 
Mivel nem keményfából  készült a szöveg 1-es lapot használtam. Sajnos ennél a munkánál nagyon kiütközött a gépemnek a rázkódása. Nagyon figyelni kellett a vezetésre. Azért sikerült szépen kiszabni a szavakat. 
Jöhet a csiszolás. Itt nagy segítségemre volt ismét a Dremel 300-as gépem, mert ezt kézzel vagy egy rezgőcsiszolóval szinte lehetetlen lett volna lecsiszolni. 
Ami még számomra idegen volt ebben a munkában az a furnérozás. Erre azért volt szükség a hátlapnál, mert ennél a munkánál nem szerettem volna pácolni, mivel azt nem tartottam megfelelőnek. Ha már a betűnek sikerült egy szép fát választani nem lett volna szerencsés a színezés.  A furnél lemezt elég hosszas keresés után sikerült beszereznem. Maga a felragasztása sem egy egyszerű feladat. Ennél segítségemre volt azért pár youtube video. 
Jó egy napos száradás, teljes polírozás után felragasztottam az idézetet. Utolsó műveletek a keret gérbe vágása, ragasztása volt. Végül olajjal kezeltem át az egész képet egyben.
Hátulján besüllyesztve található az akasztó.



Kicsit közelebbi fotókat is tettem fel, mert így jobban látszik hogyan is áll össze és mennyire domborodik ki a felirat.


Ez a szó 1:1 méretű

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése